PopupNewsletter

Dbanie o podstawy czyli jak wyciągnąć więcej z treningów?

Efektywny trening siłowy? Trenujesz już kilka miesięcy, a efekty wciąż są mizerne? Oponka nie zniknęła, a na klacie nie pojawił się nawet zarys mięśnia? Podpowiem Ci, jak sprawić, aby wyciągnąć z treningów maksimum! Ale najpierw pogadajmy o Twoich celach.

Z całą pewnością Twoim założeniem, podobnie jak i większości innych trenujących, jest osiągnięcie któregoś z wymienionych niżej celów:

  • redukcja tkanki tłuszczowej,
  • powiększenie masy mięśniowej,
  • zwiększenie siły.

Pracując na osiągnięcie sukcesu treningowego, czyli realizację Twojego celu, możesz sięgać po wiele metod, sposobów i działań, ale… jeśli nie zadbasz o coś, o czym za chwilę powiem, nic z tego nie będzie. Goniąc cały czas za progresem i lepszymi efektami, często zapominamy o tym, bez czego ani rusz… Sprawdź, jak sprawić, aby trening siłowy przynosił efekty

Przypominam Ci więc O PODSTAWACH !

One są najważniejsze! Są jak fundament, na którym oparte są pozostałe aspekty treningu. Trzy podstawy to rzeczy na które uczulam każdego podopiecznego. Bez nich postęp jest trudniejszy do osiągnięcia, a dochodzenie do celu znacznie się wydłuża, o ile w ogóle jest możliwe…

SEN

Nie skupiaj się tylko na tym, jak długo trwa Twój sen, ale przede wszystkim na jego jakości! Budzisz się w nocy? Masz problemy z zasypianiem? Ciężko Ci się zebrać rano po przebudzeniu? Jeśli na którekolwiek pytanie odpowiedziałeś TAK, to już świadczy, że jakość Twojego snu nie jest najlepsza! Jak to się ma do treningu? Marna jakość snu odbija się negatywnie na Twojej regeneracji pomiędzy treningami czy ilości energii w ciągu dnia. Regeneracja jest podstawą efektywnego treningu i basta. Sen to podstawa regeneracji, a regeneracja jest podstawą efektów treningu. Zapamiętaj i zadbaj o to 😉

JEDZENIE

Chcesz zredukować tkankę tłuszczową? Musisz jeść ciut mniej niż potrzebujesz. Chcesz zbudować mięśnie? Musisz jeść trochę więcej niż potrzebujesz.
Chcesz być silniejszy? Musisz dźwigać sporo ciężarów, a żeby to robić, musisz się dobrze odżywiać oraz pamiętać o suplementacji (więcej przeczytasz tutaj) . To tak w dużym uproszczeniu.
Jedno, co łączy te rozbieżne cele to jakość spożywanych produktów. Twoje pożywienie musi zawierać dobre jakościowo źródła białka, węglowodanów jak i tłuszczy.
To jak ze słabej jakości paliwem. Owszem pojedziesz, ale jak długo? Jeśli chcesz lepszych efektów, „tankuj” lepszej jakości jedzenie.

TRENING

I teraz fala zdziwienia… tak, tak Moi drodzy. Wiele osób zaraz podniesie brwi jeszcze wyżej i będzie mówić o tym, że przecież ćwiczą, jeszcze inni będą mówić, że bardzo ciężko ćwiczą! Ale czy ćwiczą mądrze? Otóż to…

Wiele osób zapomina, że trening to tylko środek do osiągnięcia celu. Trzeba wiedzieć gdzie i jak dużo włożyć wysiłku, aby osiągnąć konkretny efekt. Niekiedy będzie trzeba wyeliminować słabe ogniwa, gdzie indziej wyrównać dysbalans mięśniowy itp. Mogą to być różne sprawy, wszystko zależy od celu. Jeśli w kwestii treningu i jego planowania wszystko jest dopięte, a coś dalej nie gra, to ewidentnie szwankuje któryś z poprzednich punktów.

Nie mam wątpliwości, że jest więcej zmiennych, które wpływają na cały proces treningowy. Jednak te trzy są dla mnie absolutnie fundamentalne i na nich opieram swoją prace i Wy tez powinniście. To w prostocie tkwi największa siła.

Pozdrawiam !

Podziel się postem
Scroll to top